Forum www.pedagogikabloka.fora.pl Strona Główna www.pedagogikabloka.fora.pl
szkoła studia akademia podlaska blok a pedagogika
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Teoretyczne podstawy wychowania - ćwiczenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagogikabloka.fora.pl Strona Główna -> Semestr IV
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola




Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:37, 14 Maj 2011    Temat postu: Teoretyczne podstawy wychowania - ćwiczenia

Witam
przesyłam wytyczne i proszę o przekazanie ich dalej.

Osoby (po 2) mające się podzielić i przygotować diagnozę: proszę
zrobić xero bądź szczegółowo przedstawić wyniki badań ze strony:

[link widoczny dla zalogowanych]

Będą to strony: 24, 26-28- ogólne info na temat tych badań (podać
dla orientacji grupy) i wyniki ze stron: 30-31, 33-38, 40-43, 50, 54-7,
59, 71-75, 77-78, 81-2, 85-86, 90, 92-96, 101-111.

Osoby wyznaczone do artykułu: artykuł na stronach: 120-128 i dotyczy
Pomocy i wsparcia dla dzieci-ofiar przemocy rówieśniczej.

.
> Pozdrawiam
> Beata Kozaczyńska


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola




Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:38, 14 Maj 2011    Temat postu:

Z podanym linkiem są problemy , jednak już został wysłany e-mail do dr Kozaczńskiej i powinno wszystko się wyjaśnić ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola




Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:19, 14 Maj 2011    Temat postu:

Witam
podaję link:
[link widoczny dla zalogowanych]

Na tej stronie jest "Raport roczny 2009" - centralnie (pod
wymienionymi gminami).
Mam nadzieję, że się otworzy.
Tu niżej link do raportu:
href="http://www.szkolabezprzemocy.pl/pliki/221-176-raport-roczny-2009.pdf" target="_blank">http://www.szkolabezprzemocy.pl/pliki/221-176-raport-roczny-2009.pdf


Pozdrawiam
B.K.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tralala




Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:58, 14 Maj 2011    Temat postu:

Dr. Kozaczynska napisala co trzeba zrobic konkretnie z artykulem??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
walentyna




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kambodża

PostWysłany: Nie 17:43, 15 Maj 2011    Temat postu:

i na kiedy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola




Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:53, 15 Maj 2011    Temat postu:

To nie dla wszystkich tylko dla tych, z którymi dr Kozaczyńska rozmawiała..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tralala




Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:59, 15 Maj 2011    Temat postu:

dr Kozaczynska miala podac informacje na forum co zrobic z artykulem a nie ma informacji o tym...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola




Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:07, 15 Maj 2011    Temat postu:

Wrzuciłam wszystko , co dostałam ...

są podane str więc pewnie trzeba będzie to czytać , bo nie wiem ,co może innego być ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sylwia Górska




Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:30, 01 Cze 2011    Temat postu:

Macie może coś o Syndromie ucznia problemowego jeśli tak to pomóżcie:) prosimy:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz




Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:51, 01 Cze 2011    Temat postu:

Syndrom ucznia problemowego - uczeń, który jest zagrożony ocenami niedostatecznymi, wagaruje, czuje się ofiarą, jest sprawcą przemocy, pali papierosy, pije alkohol, bierze narkotyki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
martynac12




Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:23, 02 Cze 2011    Temat postu:

mógłby ktoś wrzucic o tarnowskim i o montessori notatke?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iga




Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:17, 03 Cze 2011    Temat postu:

Pedagogika Marii Montessori daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego; wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność.

Cele pedagogiki Montessori

Pedagogika Montessori pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania.
Cele te realizowane są poprzez pomoc dziecku w:

* rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły,
* wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy,
* wypracowaniu zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
* osiąganiu długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
* wypracowaniu postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
* uniezależnieniu od nagrody,
* formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
* szacunku dla pracy innych,
* rozwijaniu indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
* osiąganiu spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.

Zadania pedagogiki Montessori:


uczenie przez działanie: dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami

samodzielność: dzieci swobodnie wybierają rodzaj, miejsce, czas i formę pracy (indywidualną lub z partnerem) przy zachowaniu reguł społecznych. Rozwijają indywidualne uzdolnienia i uczą się realnej oceny swoich umiejętności.

koncentracja: dzieci ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych zadań.

lekcje ciszy: dzieci uczą się współpracować w cichych zajęciach indywidualnych i grupowych.

porządek: dzieci zdobywają umiejętność przestrzegania zasad porządku w otoczeniu i swoim działaniu.

społeczne reguły: dzieci zróżnicowane wiekowo (trzy roczniki) są łączone w grupy, sprzyja to wymianie wzajemnych zdolności i umiejętności. Dzieci uczą się przestrzegać reguł: nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj.

obserwacja: jest kluczem dorosłych do poznania świata dziecka. Nauczyciel z szacunkiem i uwagą obserwuje postępy i trudności dziecka, jest jego przewodnikiem.

indywidualny tok rozwoju każdego dziecka:
dziecko jest serdecznie przyjęte, znajduje uwagę i indywidualną opiekę nauczyciela. Pracuje według własnego tempa i możliwości, podejmując zadania, do których jest już gotowe.


Materiały Montessori

Ważną częścią Pedagogiki Montessori jest oryginalny zestaw pomocy dydaktycznych zwany Materiałem Montessori. Jego cechy to:

* prostota, precyzja i estetyka wykonania,
* uwzględnienie zasady stopniowania trudności,
* dostosowany do potrzeb rozwojowych dziecka,
* logiczna spójność ogniw ciągów tematycznych,
* konstrukcja umożliwiająca samodzielną kontrolę błędów,
* ograniczenie - dany rodzaj występuje tylko raz, w jednym egzemplarzu.

Można go podzielić na pięć kategorii:

1. Materiał do ćwiczeń z praktycznego życia - związany z samoobsługą, troską o środowisko, zwyczajami i normami społecznymi.

2. Materiał sensoryczny - rozwijający poznanie zmysłowe, służy pobudzaniu aktywności umysłowej.

3. Materiały do nauki języka, matematyki, kultury i innych dziedzin wiedzy.

4. Materiały artystyczne związane z ekspresją muzyczną, plastyczną i zręcznościową dziecka.

5. Materiały religijne, np. przedstawiające przypowieści biblijne.

Otoczenie dziecka

Bardzo ważne w metodzie Montessori jest otoczenie, w którym przebywa dziecko. Może ono wspomagać w pełni harmonijny rozwój osobowości dziecka - sprawia, że czuje się ono szczęśliwe i radosne; szybko i chętnie się uczy. Respektuje kolejne fazy zainteresowań, związane z rozwojem dziecka. Wszystkie materiały są uporządkowane tematycznie i łatwo dostępne - umieszczone w zasięgu ręki dziecka. Nauczyciel jest pośrednikiem pomiędzy otoczeniem i dzieckiem, pomaga dziecku samodzielnie odkrywać rzeczywistość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.pedagogikabloka.fora.pl Strona Główna -> Semestr IV Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin